Nå bată-l norocu’ că iarăşi o trăbuit să iau trişunule


 

Aşê o fu norocu’ că şi azi o trăbuit să iau trişunule. Bată-l Sårele s-o bată, că ori nu vinye când trăbă ori pun ăia dye la RATUC nyişte autobuze care o şi fost cândva mijlåce dye transport, pe vrêmea lu’ Ceaşcă, dar amuia ni samănă mai mult cu nyişte cotyêţe.

Nå şi mă sui şi io pe trişunule şi mă pun frumos pă scaun. M-am uitat o ţâră să văd åmenyi dyin autobuz. Fu acåle o lêle cu o pungă dye zarzavaturi, un badye cu un clop dye paie precum şi o domnişåră cu vai, ferească-mă Dumnyezo da avea nyişte ţâţe acåle, dye vai şi amar dye capu’ meu. Nå da’ ce vroiam să zâc. Aşe… Şi se urcă controloru’, unu’ aşa mai slăbuţ săracu şi urâţel. Mă gândeam că n-o găti muierea acas’ sau n-o şi avut el o muiere bună care să-i gătyască. Şi vinye ăla şi la minye, se uită la bilet după care se duce la aşê o domnică mai plinuţă. Na zic ăia între ei, „Servus” şi „Servus”. Şi încêpe aia mai plinuţă. „Apăi, mă Costyele, io n-am bilet”. Se uită controloru’ ăla slăbuţ şi urâţel. Apare şi soţu’ muierii cu un coptyil aşe dye vreo 5 ani. Şi nå începe şi ăla, cu „Servus” şi „Servus”. Că nici ăla n-are bilet. Şi aşe încep să vorbească, că nå ce mai face Costeluţ, fiu’ controlorului şi vai că Dåmnye cât îi dye cald azi şi ui că se duce controloru’ şi nu-i amendyază. Şi se duce ăsta la un puştan dye vreo 14 ani, care săracu’ nici el n-o avut bilet, d-apăi ăla săracu’ n-a început cu „Servus” în sus şi în jos, şi îl cobåră pe ăsta săracu’ şi îi dă o amendă.

Între tyimp mă uit la ăia tri, plinuţa cu soţu’ şi coptyilu’. Ăia râd, soţu’ se scarpină frumos pe sub braţ după care îşi mângâie coptyilu’ pe faţă. Nå bată-l sårele. Io nu mai suport pe autobuzu’ ăsta şi am coborât aşê frumos cu clopu’ meu ăl fain şi mai binye m-am dus pe jos. Măcar afară nu puţea a slănyină…

 

Å – un „a” închis, forma ardelenească a diftongului „oa”

Ê – un „e” închis

Dy – sunetul „dj”

Ny – sunetul „ñ”

Ty – sunetul „tj”

 

Între Baciu şi Cluju’ pe trişunule, 23 August 2011

 

Leave a Reply

