Mit utálok az utazásban? Igen, nem mindent szeretek benne…

A válasz rövid tömör és egyértelmű. A bürokráciát. Mert bárhol is lenne, valamit valaki mindig elcsesz (Kivéve a németeket, eddig. Őszintén, eddig náluk minden cájszz..) A románok, hollandok és dél-afrikaiak valamit mindig elcsesznek.

Két szó Afrikáról és arról, hogy miből is áll. Az anyagi oldalát nézve. Repülőjegyet (arra vissza) már szeptember végén lefoglaltam. Hisz akkor ugyebár olcsóbb. 7OO euró olcsó. Közben az ember lakást is kell keressen, mert a németeken kívül (na végre nem szapulom szegényeket) minden más egyetem képtelen volt eddig bentlakást szolgáltatni (értsd több hónapi lakás keresések minden alkalommal, idegen országokban, idegen szerződések, idegen tulajdonosokkal. Valahol mindig leszívatnak és pénzedet elzsebelik). Egy kerek havi keresés, és „nem” válaszok után, végre szobára találtam Dél Afrikában, ezelőtt két héttel. Havi bér 23O euró, ami remek ár havi 35O és 37O-hez képest. Na de hol a bibi? Bárkivel beszélsz, minimum 6 hónapig kell béreld. Egye fene. 5 hónapot ülök, de ráfizetek még egy hónapot. Na de közben ki kell fizetni a garanciát is (még egy 23O euró). Szóval 1O nappal ezelőtt le kellett pergessek 46O eurót Dél-Afrikába, a német decemberi bérem mellett (még egy jó 325 euró).

Közben az egyetem is levonta a maga, havi 2OO-át. Már épp, hogy a lapos guta körözött, amikor megjött az „jó hír” Dél-Afrikából. Két hónapi késéssel, megérkezett az egyetemi befogadó levél (értsd, e nélkül a magasságos Mumba isten sem ad nekem vízumot). Ennek megörvendtem, a levél második részének nem. Habár egyetemi partneri alapon megyek hozzájuk, nem ártana ha szépen kifizetem a 24O euró adminisztratív költségeket (értsd, havi késéssel megjövő e-mailek) és 26O euró student account izét (mármint egyetemi fénymásolók és világháló – há mi a vén frász!!! Tán 5 MB/s internetjük van?).

Nos, hogy a guta ütés legyen pontos, a kedves „adminisztrációnak”, amelyik elkéri a 24O-et, nem jutott volna eszébe, hogy értesítsenek a vízumi követelményekről. Kiderül, hogy kell „tanulmányi engedély”. Nem elég, hogy útlevél megvan, egészségügyi biztosítás (még egy 80 euró), befogadó levél, lakás szerződés és minden más izé, ami elég egy normális országban. Szükségem van kérem szépen rendőrségi kivonatra (police records) és teljes röntgen vizsgálatra, TBC tesztre és mi egymásra!!!! (direkt megkérdeztem őket július végén, amikor még olcsó Romániában voltam, hogy kell-e valami egészségügyi teszt???….NEEEEEMMM…felelték nagy balfaszul).

Közben kiderül, hogy a 12O euros német egészségügyi biztosítás ilyesmit nem fedez (szart nem ér). Há mi az, hogy orvosi kivizsgálás, az ejsze nem az egészségem része? Közben levelet írtam a brüsszeli román konzulátusnak, hogy kérhetem-e tőlük a rendőrségi kivonatot (káziér zsudicsiár) és ha igen, lehet-e angolul, hogy ne még fizessek frász tudja mennyit fordítóra. Közben várom, a dél-afrikai nagykövetség válaszát, mert kezdek bepánikolni.

Holnap jön vizitbe az asszonyka, két vizsga a nyakamon, én megyek vissza 8 napot Hollandiába. A 8 nap alatt el kell intézzek minden papírt a brüsszeli nagykövetségeken, és még olcsó orvost is találjak, aki kivizsgál. Ja és persze a holland államnak (aki ad némi pénzt a drága kis testemnek) be kell bizonyítsam, hogy idén mennyit kerestem Hollandiában. Értsd fizetési papírok, 3 munkaengedély, 2 munkahelytől papírok és nem minden fed egymást, mert a szar Holland bürokrácia késve adta ki a papírjaimat és vannak hetek amikor „nem dolgoztam” (habár igen) mert az engedély csúszott… Na meg az egyetem által ígért, visszakapod a tanulmányi díjat mert jól tanultál, még sehol.

Közben hosszteleket foglalni, mert jön a famili nagy vizitbe és a mindennapok. Imádok utazni, remélem minél többet a jövőben, de utálom, amikor pénzem és idegem úszik el más emberek balfaszságán. Na ennyi. Most jobban érzem magam🙂

Hamburg, 2O1O, Dec. 2

Leave a Reply

