Utrecht fele…

11:11 perc. Most értem el az első Holland települést. Kissé drágább lett az út, mint gondoltam. A repülő nem késett, de a Dortmundból Utrechbe vezető vonatjárat megváltozott és megdrágult. Sajnos 4O euró úszott el a kis vonatozással és négy váltásomba került. Duisburgban váltottam, Viersenben, most Venloban és majd Eindhovenben. Ha minden jól megy, 13 órakor már Utrechtben leszek.

Agyam kissé fáradt és ezt talán a mostani szürke ég fokozza. Az emberek sincsenek valami jókedvűkben ma. Egy skater cipős német kölyök ült előttem az előbbi vonaton… Nem tudom eldönteni, hogy miről árulkodnak karikás szemei. Talán nem aludt, vagy talán túl high volt az utóbbi időben. Kapucnis felsője koszos. Rágóját csámcsogva figyeli a baktert. Ezúttal szerencsés. Unottan néz mindenkit és minden két percben szipog. Kézelőjével megtörli orrát, majd tovább hallgatja a zenét.

11.18 perc. Egy perc és indul a vonat Eindhoven fele. Ez is személyvonatnak néz ki, pedig IC-nek könyvelték el. Eléggé tiszta. Előttem a hátizsákom gubbaszt halkan. A fülke ajtaját nem csuktam be. A mellettem levő fülkében valamilyen közel keleti nyelven beszélnek. Érdekesen hangzik. Még hallgatom kissé. Az mp3 lejátszóm lemerült és a számítógép is kb. még egy órát fog kibírni.

Elindult a vonat. Egy perc késéssel. Húha. Ma talán ilyen a nap. Mindenki unottan lődörög a vonatállomásokban. Csak a Dortmund és Duisburg közötti vonat volt az átlagnál zajosabb. Egy csapat ingázó tizenéves készült iskolába… A mellettem levő széken egy eléggé balfék gyerek próbálja minden két percben felhívni a tanárnő figyelmét. Az előttem ülő, ötvenes éveiben járó szőke tanárnő nyugodtan bólint, miközben könyvét olvassa. Már megszokta. Egy tipikus középkorát meghaladta tanárnőnek néz ki. Semmi különöset nem látok benne. Közben a mellette ülő gyereket figyelem, amint egy kék valamit bütyköl. Nem tudom eldönteni, hogy zene lejátszó vagy netán videó játék. Már vagy öt perce mind cserélgeti az elemeit. Adnék neki egyet, de most én is fogytán vagyok.

Az átlagnál hidegebb a mai nap. Tiszta szerencse, hogy elhoztam a téli kabátot.

11.3O. Egy eléggé ügyes szőke holland lány foglalt helyet a fülkémben. Telefonbeszélgetését figyelem. Kissé értem. Nem tud a mostani vasárnap dolgozni, vagy efféle. Germán eredete ott rejlik génjeiben. Most nem mondom el, hogy mire értem. Azt majd kitaláljátok.

Még egy és fél óra és Utrechtben vagyok.

Dec. 4, 2008

Leave a Reply

